Fotod: KIKA

Lemmikloomatarbeid müüv KIKA jaekaubanduskett otsustas lõpetada elusloomade müümise, sest see ei sobi enam kaasaegsete väärtushinnangutega.

Tänapäeval valivad tulevased omanikud lemmiklooma väga vastutustundlikult – neid ei huvita mitte ainult tingimused, milles loom kasvas, vaid ka tema päritolu, terviselugu, toitumine ja hooldussüsteem. Inimesed mõistavad, et nad tervitavad uut pereliiget oma koju, mistõttu on oluline, et seda saaks teha enesekindlalt ja turvaliselt.

Seda muret lemmikloomade pärast jagab koos omanikega ka loomakaupade kett KIKA – äri, mida on arendatud juba 30 aastat lemmikloomade heaolu nimel ning mis muutub pidevalt koos lemmikloomade elustiiliga seotud vajadustega.

Alates 2015. aastast on KIKA oma kauplustes Eestis ja Leedus ellu viinud „Ajutise kodu“ projekti, mille käigus aitas ta kodu leida enam kui 3000 varjupaigast pärit kassile ja koerale. Samuti on KIKA pikka aega kaubelnud ka lindude, näriliste, kalade ja roomajatega.

KIKA kaubandusvõrgu juhi Ksenia Germani sõnul põhineb KIKA võrk sellistel väärtustel, mis peegeldavad, et lemmikloom on täisväärtuslik pereliige ja partner, kes pakub rõõmu, päästab üksindusest, õpetab hoolitsust ja mõnikord on ka ainsaks lohutuseks elus. „Iga inimene hoolitseb oma lemmiklooma eest ja see pakub talle vastu armastust, head emotsionaalset seisundit ja tervist. Selline näeb välja see ring, kui inimese ja lemmiklooma vaheline suhe aitab nii ühel, kui ka teisel tunda end õnnelikuma ja emotsionaalselt tervemana,“ räägib Ksenia German.

KIKA jaeketi juhi sõnul ei piisa suhtumise muutumisel ainult personali teadmistest, vastutustundlikust loomahooldusest ning Riikliku toidu- ja veterinaarteenistuse või keskkonnaameti nõuete täitmisest. Arvestada tuleb ka ühiskonna meeleolu ja suhtumisega, kui puuris hoitavasse looma suhtutakse väga tundlikult. „Olgu see koer, kass või tilluke kala, loob iga lemmikloom inimesega sideme ja toob talle rõõmu,“ ütleb Ksenia.

„Näeme, et ühiskonna väärtused on muutumas – lemmikloomaomanikud muutuvad iga päevaga aina vastutustundlikumaks, nad ei osta enam loomi impulsiivselt, hindavad teadlikult lemmiklooma ostmise või oma hoole alla võtmise sammu. Toetame sellist väärtuslikku muutust ühiskonnas, mistõttu oleme langetanud otsuse loobuda kauplemisest loomadega“, ütleb KIKA jaeketi juht Ksenia German ja lisab, et KIKA kauplused loobuvad ka ajutiste kodu akendest.

KIKA jätkab kodutute loomade eest hoolitsemisega, toetades varjupaiku sööda ja muude vajalike vahenditega, jagades hariduslikku sisu ning osaledes algatustes, mis parandavad inimeste teadlikkust loomade heaolu ja kaitse ala. Loomade organiseeritud toetamisse saab panustada igaüks:

„KIKA kauplustes on annetuskastid, kuhu iga klient, kes ei ole ükskõikne kodutute loomade suhtes, saab annetada vajalikke esemeid, toidukaupu, mis antakse üle kodutute loomade eest hoolitsevatele organisatsioonidele üle kogu Eesti.

Ukraina sõjas kannatada saanud kodutute lemmikloomade eest hoolitsevate organisatsioonide ja lemmikloomi kasvatavate isikute toetuseks saab annetada KIKA ettevõtete grupi asutajate Janita ja Tauras Plungiste Heategevus- ja toetusfondile, mille abil on sõjas olevasse riiki viidud juba enam kui 100 tonni sööta ja hädavajalikke esemeid“ tutvustab lemmikloomade toetusvõimalusi Ksenia German.

Enam kui 30 aastat tegutsenud lemmikloomakaupade kett KIKA omab hetkel Eestis 50 ja Leedus 72 kauplust ning tegeleb mõlemas riigis ka e-kaubandusega.