Moebrändid kutsuvad komisjoni ühiselt üles toetama Euroopa kodanikualgatust Karusnahavaba Euroopa ning keelustama karusloomakasvatuse ja tehistingimustes kasvatatud karusnahatoodete impordi. Kodanikualgatusele andis oma toetusallkirja üle 1,7 miljoni Euroopa kodaniku, sh 6219 Eesti kodanikku.

Eesti moebrändidest liitusid üleskutsega Anu Rieberg Design StudioKJAKittleMoodMammu CoutureMia&LeelaTanel VeenreTiina Talumees Stuudio ja TUUB. Lisaks liitus ka kaubanduskeskuste arendaja Astri Grupp ja vaibakunstnik Leeda Ots.

AVALIK KIRI:

“Lugupeetud Stella Kyriakides, tervishoiu ja toiduohutuse volinik!

Kuna mood liigub pidevalt jätkusuutlikumate mudelite poole, on loomade heaoluga seotud probleemid muutunud kogu tööstuses olulisemaks. Erilist tähelepanu väärivad karusnaha tootmisega seotud probleemid.

Karusnaha saamiseks kasvatatavad liigid on peamiselt metsloomad. Igal aastal peetakse ELis miljoneid naaritsaid, rebaseid ja kährikuid traatvõrgust puurides ning tapetakse ainult või peamiselt nende karusnaha pärast. Viimastel aastakümnetel on teadlased, loomakaitseorganisatsioonid ja Euroopa kodanikud selle praktika hukka mõistnud. Moetööstuses võetakse aga üha suuremaid jätkusuutlikkuse eesmärke ja eelistatake aina rohkem loomasõbralikke alternatiive. Seda peegeldab selgelt tõsiasi, et meie tarbijad, Euroopa kodanikud, on üha enam nõudnud moetooteid, mille tootmiseks ei kasutata karusnahka.

Tänu sidusrühmadega peetud dialoogile ja uusimatele teaduslikele tõenditele oleme mõistnud, kui jätkusuutmatu ja ebaeetiline on karusloomafarmide tegevus. Olles paremate teadmistega karusloomakasvatuse praktikast mõistame, et karusnahatööstuse pakutavad sertifitseerimisskeemid ei käsitle karusloomakasvatuse olulisi heaoluprobleeme, kuna karusloomakasvandustes ei ole võimalik rahuldada karusloomade liigispetsiifilisi vajadusi.

Moeettevõtetena oleme kindlalt pühendunud sellele, et meie ärimudel järgiks loomse päritoluga materjalide osa säästva arengu eesmärke (Sustainable Development Goals), eriti eesmärke nr 12-15. Vaadates jätkusuutlikkuse aruandeid, on näha, kuidas loomade kohtlemise teema muutub üha enam oluliseks. Teisisõnu on loomade heaolu prioriteet nii tarbijatele (ja teistele välistele huvigruppidele) kui ka ettevõtetele endile. Selline lähenemine viib loomade karusnahale alternatiivsete materjalide väljatöötamisele suunatud rõivatööstuseni. Märgime, et kogu tootmisahel on orienteeritud karusnaha kasutamise lõpetamisele moestööstuses. Kasutades tehnoloogilisi uuendusi tekstiilmaterjalides, saame rahuldada turunõudluse karusnahavabade toodete järele austusest loomade ja keskkonna vastu, mis juurdub üha enam Euroopa sotsiaalsetesse väärtustesse.

Praeguseks on hinnanguliselt 69 protsenti tuntuimatest luksusbrändidest karusnahast loobunud. Hiljuti demonstreerisime Milano ja Pariisi moenädalatel taaskord, kuidas on võimalik toota moekollektsioone ka tipptasemel turgudele ilma loomade karusnahka kasutamata. Lisaks loomakarusnahkade väljajätmisele meie kollektsioonidest ja kauplustest võtavad moeajakirjad sisu ja reklaamide osas üha enam kasutusele karusnahavabu toimetamisstandardeid. Selle moemaailma edasiviiva lähenemisega loodame, et karusnahk muutub peagi moetööstuses täiesti vastuvõetamatuks.

Vaatamata karusnahavaba poliitika tohutule mõjule usume, et regulatiivsete meetmete rakendamine annaks tohutut lisandväärtust meie ja valitsustevaheliste organisatsioonide eetiliste ja jätkusuutlikkuse eesmärkide saavutamiseks. Praeguseks on 19 liikmesriiki rakendanud karusloomakasvatust piiravaid või keelavaid õigusakte, samas kui osa riike (nt Iisrael, California osariik ja paljud USA linnad) on kehtestanud loomade karusnahaga kauplemise keelud. Lisaks on 1 701 892 miljonit Euroopa kodanikku allkirjastanud Euroopa kodanikualgatuse “Karusnahavaba Euroopa”, mis näitab erakordset toetust tuleviku Euroopale, kus karusnahal üldse pole kohta.

Nendel põhjustel peame meie, allakirjutanud moebrändid, asjakohaseks Euroopa Komisjoni sekkumist, mille eesmärk on tasakaalustada siseturg üle kogu ELi hõlmava karusloomakasvatuse keelu ja mis tahes tüüpi karusnahast toodetega kauplemise keelu kehtestamise kaudu.”

Alla kirjutasid:

ba&sh
Breuninger
Closed
Elisabetta Franchi
Hugo Boss
Hervis
Klingel
Marc Cain
Marc O’Polo
Miniconf (Sarabanda, i DO, Dodipetto)
O bag
Otto Group
OVS
Save the Duck
Tchibo
Marina Salamon (entrepreneur)
A.S. Watson Benelux
Alabama Muse
Anu Rieberg Design Studio
Astri Grupp
Compassion 4 Fashion OÜ
Ellos Group
Green Laces
GUILD
KJA
KittleMood
Leeda Ots
Mammu Couture
Mia&Leela
MK Ambitsia
Nelly.com
Otrium
Ræburn
Skall Studio
Tanel Veenre
Tiina Talumees Stuudio
TopVintage
TUUB

Loe avalikku kirja originaalis siin (inglise keeles).

Lisaks allakirjutanud ettevõtetele on üle lisaks 1500 ettevõtte ülemaailmselt liitunud karusnahavaba jaemüüjate programmiga, mis tunnustab ja toetab karusnahavaba poliitikale pühendunud jaemüüjaid. Programm “Fur Free Retailer” on maailma juhtiv programm karusnahavabade ettevõtete ühendamiseks tarbijatega, kes otsivad eetilisi kaupu, ning tunnustab ISO 26000 ettevõtte sotsiaalse vastutuse suuniseid.

Programmiga “Fur Free Retailer” on liitunud ka järgmised tuntud brändid:

Adidas
Asos
Armani
Bestseller (Jack and Jones, Vero Moda, Name It, LMTD, Only)
Burberry
Diesel
Dolce&Gabbana
Esprit
Ferragamo
Furla
GAP
Givenchy
H&M
Inditex group (Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho)
Jean Paul Gaulter
Jimmy Choo
Kering Group (Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen, Brioni)
Lacoste
Mango
Michael Kors
Next
Prada Group (Prada, Miu Miu, Church’s, Car Shoe)
Ralph Lauren
s.Oliver
Stella McCartney
Valentino
Versace
VF Corporation (Vans, The North Face, Timberland, Dickies, Altra, Eastpak, Icebreaker, JanSport, Kipling, Napapijri, Smartwool, Supreme, Wrangler), USA
YNAP group (yoox.com, net-a-porter.com, mrporter.com, theoutnet.com)
Zalando

Märtsi lõpus korraldas Loomus ka juba teist korda Eesti moe tähtsündmuse Tallinn Fashion Weeki raames julmusevaba moeshow, kus tutvustasid oma loomingut Karl Joonas Alamaa, CAROL X OTT, KittleMood ja Eesti Kunstiakadeemia / Estonian Academy of Arts tudengid, Hedy Kohv ja Kristel Akerman. Loomuse korraldatud moešõu oli jätkusuutlik ja 100%  vaba loomsetest materjalidest.

Esimese Eesti ajakirjana on Ajakiri Vegan liitunud karusnahavaba programmiga “Fur Free Retailer” ja andnud lubaduse oma veergudel mitte reklaamida ehtsast karusnahast tooteid ega kutsuda üles neid kandma.

LUGEJATE LEMMIKUD:

VIIMASED UUDISED:

Saada vihje, foto või video!

Kontrolli kiipi

Jälgi meid sotsiaalmeedias

VEEL PÕNEVAT LUGEMIST: